Malta internship | day 20 & 21 - Reisverslag uit Marsaxlokk, Malta van Inge - WaarBenJij.nu Malta internship | day 20 & 21 - Reisverslag uit Marsaxlokk, Malta van Inge - WaarBenJij.nu

Malta internship | day 20 & 21

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Mei 2016 | Malta, Marsaxlokk

[20] Zaterdag 7 mei:
Vandaag ging ik met mijn ouders een dagje op stap. We spraken om 9 uur af in hun hotel om te gaan ontbijten. Rond 10 uur liepen we naar de Sliema ferries om uiteindelijk de 'loopboot' te nemen naar Valletta. Daar hebben we rond gelopen en liepen we door de winkelstraat van Valletta. Rond 1 uur namen we een 'paard en wagen' om een rondje te maken door de stad, zodat we binnen 20 minuten al heel de stad hadden gezien, omdat het slecht weer / bewolkt was, moesten we dus snel de buiten dingen doen. Daarna hebben we nog 2 uur rond gelopen in Valletta en geluncht tussendoor. Rond 3 uur gingen we naar het 'Armour Palace', waar allemaal oude harnassen en wapens hingen. En nog een rondje gedaan door het paleis wat eraan zat. Daarna namen we rond 4 uur de ferry terug naar Sliema en hebben we nog even gechilled in het hotel van mijn ouders en zijn we in de avond in het hotel beneden wezen eten.

[21] Zondag 8 mei:
Deze dag had papa een taxi + chauffeur gehuurd, zodat wij geen auto hoefde te huren en we toch veel zagen van het eiland. De chauffeur (Ronald) kwam ons om 10:00 ophalen bij het hotel van mijn ouders en we reden door naar Marsaxlokk (random feitje: de x spreek je hier uit als 'sj'), bij dit dorpje is er elke zondag een markt met vooral veel vis. Hier hebben we even rondgelopen en wat foto's gemaakt en hebben we Ronald weer gebeld om ons op te halen. Hij vertelde onderweg ook allemaal leuke weetjes over Malta en de tips en tops van Malta. Na Marsaxlokk reden we door naar 'Cave of Darkness' (Għar Dalam Cave) en geloof het of niet, maar vroeger leefden er serieus olifanten in Malta.. In de grot waren dus allemaal botten gevonden van dieren die allang niet meer op Malta (kunnen) leven. Na de grot reden we door naar Għar Ħasan, wat een andere grot was, maar volgens Ronald was deze grot redelijk gevaarlijk omdat die op instorten stond. We zijn er heel even in geweest en hebben daarna nog even foto's gemaakt van de omgeving, wat ook erg mooi was ofcourse. Hierna reden we door naar Blue Grotto en liepen we even een paar minuutjes rond en reden daarna gelijk door naar de Dingli Cliffs. Na een paar minuten bij de Dingli Cliffs reden we door naar Rabat, onderweg hadden we even gestopt om wat fruit te kopen omdat we nog niet geluncht hadden. Eenmaal in Rabat wilde mama graag naar een Catacomben. Het was ondertussen alweer 4 uur en we reden richting het hotel van papa en mama. In de avond hebben we gegeten dichtbij de Sliema Ferries.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hallo! Mijn naam is Inge en ik ben een gewoon, studerend meisje die graag reist. Ik studeer interieuradviseur in Rotterdam en ik ben graag creatief bezig. In mijn vrije tijd doe ik graag fotografie en ben ik het liefst creatief bezig met zowel tekenen op papier of ontwerpen op mijn laptop.

Actief sinds 24 Maart 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12015

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 25 Juni 2016

Malta | Internship Abroad

20 Februari 2016 - 22 Februari 2016

Dulbin 2016 | citytrip

17 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Canada 2015

13 April 2015 - 17 April 2015

Copenhagen 2015 | schooltrip

Landen bezocht: