Malta internship | day 4 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Inge - WaarBenJij.nu Malta internship | day 4 - Reisverslag uit Sliema, Malta van Inge - WaarBenJij.nu

Malta internship | day 4

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 April 2016 | Malta, Sliema

De dag begon al goed door onze bus te 'missen'. Althans, wij dachten dat wij hem gemist hadden, we liepen pas om 8:15 weg en om 8:22 zou de bus gaan, maar om 8:30 was die er nog steeds niet. Wij besloten dus om een andere bus te pakken en dat bleek de verkeerde bus te zijn, wij dus weer wachten bij de volgende halte.. Zagen we opeens dat onze bus van 8:22 voorbij reed, had ie meer dan 15 min vertraging. Zo leuk die bussen hier, het is een ramp.

Eenmaal op onze stage aangekomen gingen wij gelijk aan de slag met waar wij gisteren gebleven waren. Onze baas (stagebegeleider, we noemen hem C.) was er in de ochtend, hij is er zelden en als hij er is, is hij altijd bezig. Hij wilde ons een voor een spreken om het te hebben over verschillende projecten. Ik ben nu begonnen met een vergader ruimte, dat is een van de belangrijkste ruimtes van de verdieping, dus hij moet er ook echt uitspringen. C. wilde er grote witte marmeren tegels en de grote tafel die er al staat, moet blijven staan. Hij wilt in die grote tafel marmer in verwerken in het midden en daarom komen stoelen van Vitra. Geld speelt geen rol hier.

In het gesprek met C. zei hij dat ik moest beginnen met een presentatie voor de klant en de inrichting moet uitwerken in Sketchup. Ik ben dus voorderest heel de dag bezig geweest met Sketchup en InDesign.

Aan het einde van de dag moesten wij alles in Dropbox zetten op een van de designers computer en moesten wij alles in zwart-wit uitprinten. Dat moet elke dag gebeuren, zodat C. in de avond ons werk kan nakijken en er tips en tops op kan geven.

Om 17:30 waren we klaar en namen wij de bus naar Kullegg (Msida), omdat dat de beste overstaphalte is waar alle bussen tenminste WEL stoppen en je erin laten. Onderweg in de bus zat er een Nederlander in de bus, die een heel gesprek met ons aangaan en nu zitten wij in een groepsapp met 'alle' Nederlanders die nu in Malta zijn.

We waren om 18:30 thuis en toen hebben we nog even boodschappen gedaan voor het avondeten. Het was mijn beurt om te koken; kip drumsticks met salade en tortellini. En oja, we dronken voor het eerst een wijntje in het heerlijke Malta. Wijn is altijd goed. (: